lunes, 12 de septiembre de 2011

Crònica Circuit ICAN

Inici
El circuit comença davant dels hotels de l’organització, els Iberostar, lloc on hi ha els boxes. Aquests, es troben en el carrer de S’Arenal que no és asfalt, sinó que és un adoquí però molt enganxat entre sí, per tant, només molesta lleugerament la vibració que produeixen, aproximadement 1km abans d’agafar asfalt i començar amb una petita pujada.
1ers Km’s
Si mireu el mapa, els primers km’s són ara esquerre, ara dreta, ara esquerre...on es pot anar acoplat i amb gairebé tot posat fins arribar a Aranjassa, on girem cap a la dreta i ens trobem una de les zones més complicades.
Direcció Llucmajor
Si mireu el mapa, es veu una recta que arriba fins a Llucmajor, donant a entendre que és una recta fàcil però no. Són uns 6-7 km pujant aproximadement al 5-7% (calculat a ojo) en linea recta, dividits en 4-5 pujades i que es pot pujar a plat (compact de 50) però amb el 21-23...fregant casi la sensació de posar el plat petit (Compact 34).
Que vol dir dividit en 4-5 pujades? Doncs que hi ha una pujada de 2km, descans de 200m, tornes a trovar-te un altre pujada, 1km amunt, 200m de pla o una mica de baixada...un altre pujada...i quan penses que darrera d’aquella ja està...pam, un altre pujada, fins que arribes a dalt de la última i veus una recta de 5km i al final l’esglessia de Llucmajor a l’horitzó.
Aquests 5 km són en tendència a baixar lleugerament i on pots anar acpolat bé. El que me trobat jo avui ha estat vent en contra, vent de llevant però podia anar fàcil a 34km/h.
Direcció Randa
Un cop a Llucmajor, girem a l’esquerre direcció Randa, on agafem una carretera que dona la sensació en els 1ers km que és plana pero t’adones de que no, que té tendència a pujar perque costa passar de 28km/h sense que les pulsacions es disparin i amb vent en contra o lateral
De fons es veu Randa, un puig que pel que havia vist a internet són 5km a un 6% aprox, i al veure aquella muntanyeta ja anava cagat.
Desprès d’aquests 1ers km’s amb tendència suau a pujar, al cap de 3-4km la carretera puja considerablement a un 5-6% durant 2-3km fins arribar al poble de Randa, a peu de la muntanya...passes per dintre del poble i, pel que he vist o entès, no puguem a dalt!!! Girem abans i tirem cap a Porreres. Weahhhh
Direcció Porreres
Sortint de Randa fins agafar el Camí vell de Porreres és una baixada ràpida on sense donar pedal i acoplat vas a 50km/h.
Agafes el Camí vell de Porreres...camí literalment asfaltat, que fa uns 4-5 m d’ampla (s’ha de dir que l’asfalt està bé, però penso que els que fagin el Half hauran d’anar vius a l’hora d’avançar als últims del Full ja que és estret i hi haurà gent que estarà tornant) i es pot anar acoplat i ràpit.
Punt de gir
Quan he arribat a Porreres he fet mitja volta ja que no volia passar-me de km a falta de 5 die, km 35 aprox del circuit.
El Camí Vell de Porreres a l’inversa també és ràpit, però quan gires a la cruilla per agafar cap a Randa, aquella baixada en la que anaves a 50km/h sense donar pedal, ara s’ha de pujar. 4-5km aprox.
De Randa cap a Palma
Un cop al Poble de Randa tot és baixada!!! Fins a Llucmajor es va molt ràpit, 50km/h sense forçar ja que és baixada, i quan s’agafa la recta que hi ha al mapa direcció Aranjassa, també es pot anar a 34-35km/h bé, i per últim, totes aquelles pujades que hi havia per anar ara són baixades a 60km/h sense donar gairebé pedal. Per tant, es pot aprofitar 5km per descansar i no donar pedal (però no per menjar...es baixa molt ràpit!). Només dir que d’anada i la tornada fins a Randa portava 28,5km/h de mitjana, i quan he arribat a Aranjassa ja estava a 31,3km/h de mitjana anant suau durant tot el trajecte.

Conclusions
-         Circuit, que per la meva part, considero de dificultat mitjana, on els 1ers 20km són durs però desprès suavitza amb trams on es pot descansar sense donar pedal. S’haura de tenir en conta a la 1era volta potser no forçar massa ja que quan donen la volta i tornem agafar Aranjassa direcció Llucmajor se’ns pot atragantar i molt!
-         La carretera està bé en tot el recorregut, només tenir precaució al Camí vell de Porreres, que és estret i haurà molt trànsit a la 1era volta on ens trobarem els 1ers del Half de cara i ràpit i avançant a gent.
-         Circuit amb poca ombra...per tant, prepareu la cremeta de sol i l’aigua
-         Recorregut amb poc resés del vent, on si fa vent de llevant, patirem
-         Disfrutarem!!!

viernes, 9 de septiembre de 2011

Els deures fets

El proper dissabte dia 17 de setembre, molts companys de l’equip ens enfrontem al nostre objectiu de la temporada, i per què no dir-ho, de la nostra vida esportiva fins a l’actualitat. Es tracta d’acabar el nostre 1er triatló de llarga distància, més conegut com Ironman.
Qui més qui menys ha fet els deures i ha complit a rajatabla la planificació del nostre mister, Joan Montguillot. Per aquesta raó, per la meva part, porto  la lliçó bastant apresa i repassada, però com tots sabem, en la nostra època d’estudiants, també calia aquella mica de sort en que el professor poses aquella pregunta que ens sabíem tant bé. Doncs al’Ironman, ICAN Mallorca, també caldrà que el professor, en aquest cas les condicions que no controlem nosaltres (puntxades, metereologia, etc.) es portin bé i puguem treure matricula d’honor.
En el meu cas, a pocs dies de l’examen, vaig descobrir que em faltava una part del temari que no podria estudiar. Una lesió a la fàscia lata a 5 setmanes de la cursa m’ha impossibilitat estudiar-m’ho tot bé i arribar segur del tot al gran dia, però vaig decidir no posar-me nerviós i millorar els altres temes, nadant més i sortint més en bici. Si el dia de l’examen cau una pregunta que està en aquell temari que no he pogut estudiar, doncs ja m’enrollaré com fèiem tots al no sabre la resposta...a veure si cola i el profe puntua bé.
Últim repàs, última sessió amb la meva nutricionista per valorar que estic en condicions i que el menjar pel dia de la cursa està controlat, última sessió amb el Coacher esportiu per assegurar-me de que cap sabotejador m’enviarà a la merda el gran dia de la cursa, i última sessió de fisioteràpia confirmant que està tot recuperat.
Ara, a pel 10!!!

viernes, 5 de agosto de 2011

El compte si us plau

Una temporada de triatló dona molt de sí, des de sortides amb bicicleta per entrenar, desplaçaments per anar a fer aquell triatló en el que t’has inscrit en 3 setmanes, com a mínim, d’antelació, fins a la inversió que has de fer en material i sobretot inscripcions. I d’aquest tema volia fer un resum del que suposa una temporada per un triatleta popular.

La temporada es basa en aproximadament 7 mesos, d’abril a octubre on podem fer tots els triatlons que vulguem, o puguem segons l’economia.

En el meu cas, la meva despesa aproximada en inscripcions ha estat de 861e

- Tristar Mallorca 140e

- Banyoles B 80e

- Half Challenge Maresme 140e

- Zarautz 100e

- Campionat d’Espanya MD Vitòria 100e

- Triatló per equips Narbonne 72e

- Full ICAN 229e

Si desprès sumem el que són els viatges i nits d’hotel podem fer-nos una idea aproximada, on el total és de 640e aprox.

- Tristar Mallorca: vaixell + nit d’hotel 110e

- Banyoles B: cotxe + nit d’hotel 50e

- Half Challenge Maresme: cotxe + nit d’hotel 60e

- Zarautz: cotxe + nits d’hotel 140e

- Camp. Espanya MD Vitòria: cotxe + nit d’hotel 140e

- Narbonne: cotxe + nit d’hotel 70e

- Full ICAN: vaixell 70e

Un altre cosa a sumar seria tot l’equivalent a suplements nutricionals (gels, barretes, begudes isotòniques, etc.), material esportiu (bambes, mitjons, càmeres per la bicicleta, etc.), professionals de la salut als quals no aniríem si no fessim esport (fisioterapeuta, podòleg, dietista, etc.) però que no sumaré perquè m’agafaria un YuYu!

El total sumant despeses i restant beneficis, “osease” 0 beneficis “econòmics” jeje el total és de 1501e aproximats entre triatlons i desplaçaments. Com diria Nuñito "Són euroooooooos Joaaaaaaaan"

Si algú no s’ho havia plantejat o no volia que la seva dona o parella ho sàpiga...ho sento! jeje