miércoles, 21 de septiembre de 2011

FULL ICAN '11

El dia començava a les 4:30h del matí, hora a la que m’aixecava del llit per esmorzar i enllestir les últimes coses abans d’anar cap a boxes.

El meu esmorzar va consistir en un pastís energètic de xocolata de la marca Overstim’s  i un cafè, i a les 5:15, direcció a Boxes.

Arribo amb l’Isra i Aura a les 5:30 passades i comencem a desfer i fer les bosses de les transicions...casc per aquí, gels per allà, begudes isotòniques , crema solar, revisar les rodes, etc. I tot a correcuita per l’estrès de la competició, no per la falta de temps, ja que el dia abans ja ho havia deixat tot preparat i ho tenia tot memoritzat per no deixar-me res.


Em confito el meu traje trampa Sailfish Furious i cap a la platja a escalfar. Són les 6:40 i és fosc, molt fosc. Em llanço a nadar i no sóc capaç de veure les bolles... pago la 1era novatada... vaig amb gafes polaritzades i amb elles no veig res! Per sort, la organització enredereix la sortida 20’, buff quina sort. Ens trobem tots els companys d’equip que fem el Full i ens desitgem sort, ens preparem a la linea de sortida i bozinazo!

Natació 3.8km

Marxen tots els nervis de cop, només penso en tirar-me a l’aigua i en estar molt concentrat durant els 3,8km de natació perquè tot surti perfecte. Els 1ers metres són de posada a punt “vaig al meu ritme? Vaig massa fort? Millor que afluixi no?” i sense adonar-me ja he arribat a la 1era bolla. Decideixo mantenir el ritme i buscar uns bons peus, tasca fàcil ja que som pocs 145 aproximadament, i no hi ha molt merder. Cada cop que trobo uns peus mi quedo fins que trobo uns altres millors en els nadadors que m’avancen. Arribo a la 1era volta, surto de ‘aigua i escolto “Vamos Riki!!! Vas el 15!!”, Collons, aixó va molt bé. 2a volta igual que l’anterior i corrents cap a T1. Veig que surto en 59’, el que m’havia marcat; transició en 3 minuts aprox i cap als 180km en bike

Nutrició: gel cafeïna al sortir de l’aigua + 200ml aigua

Ciclisme 180 km

Aquest és el sector al que tenia més precaució pel fet d’haver d’estar pensant en si anava massa fort i podria passar-me factura a la marató o tot el contrari, massa suau i perdre temps. Per sort, en el km5 avanço al Ramon, company d’equip (vaja mala bèstia, per problemes en els últims km corrents no va poder baixar de 10h per 3’ en el seu 1er IM), i això m’ajuda a mantenir un ritme i a tenir-lo com a referència ja que és un dels que millor va amb bici en aquestes distàncies.

La 1era volta sense contratemps i a una mitjana de 34,5km/h...me passat? Crec que no perquè no vaig cansat...ja veurem.

Inici de la 2a volta i al km 110 aprox m’avança el Ramon i l’Albert, un altre company d’equip. Els hi agafo la referència però el Ramón al km 140 acaba marxant sol i només veig a l’Albert. Buff que llarga la 2a volta...per sort la volta s’acaba amb tendència a baixar i acabo els 180km amb una mitjana de 34km/h clavats en 5h17’, quan m’havia plantejat fer 5h40’...chapeau!!!

Nutrició: 5 gels alternant 1 sense cafeïna/1 amb cafeïna + 1 ½  Powerbar + 2 sandwitches de pernil dolç + 4L aprox d’aigua i isotònica

Marató 42km

A la T2 és on vaig perdre més temps, 4’ llargs. Motiu? Lògicament perquè vaig relaxar-me al veure que ja només “quedava” corre 42km, vaig canviar-me poc a poc, vaig fer bromes amb l’Albert que ell encara s’estava canviant, vaig beure un batut, etc.

Surto de la carpa davant la incògnita de si la lesió que feia 6 setmanes me va tenir només poguent córrer 4 dies en aquest temps em faria caminar i si la notaria, i ja dic que no! En cap moment la vaig notar!

La calor era brutal, 32º aprox i una humitat alta, millor dia impossible...buff. A cada avituallament l’objectiu era caminar-lo i poder tirar-me 4 gots d’aigua per sobre i beure cocacola. Realment, on es pateix en un IM és aquí, a la Marató. Es fa eterna però vaig tenir la sort de mentalitzar-me que era qüestió de temps que l’arribada estès davant meu i al fet d’anar creuant-te amb companys. Cada cop que ens creuàvem companys d’equip ens animàvem, més o menys fort, però la última volta, només era capaç de fer un gest...no volia gastar forces parlant!  

Els últims 10km els vaig fer amb l’Albert, cosa que me va ajudar moltíssim, ja que si no es podria haver fet encara més llarga aquesta marató.

Nutrició: 4 gels + 3l d’isotònica i cocacola

Arribada

La línea d’arribada està a 300m, veig a l’Aura, al meu Pare, al meu Tio Paco (han vingut a veure’m, vaja dos! Gràcies!!!),companys d’equip que han fet el Half, l’objectiu ja el tinc, acabar el meu 1er IM; em poso les ulleres perquè em cauen algunes llàgrimes de felicitat, d’emoció, de veure la meva parella emocionada tant o més que jo per arribar...aquesta és la sensació per la que patim tantes hores, per aquests pocs segons que notes un nus a la gola, de felicitat, d’alegria, de pensar en els bons moments i bromes durant els entrenaments amb els companys, moments de neguit per si una lesió o problema te deixarà acabar, etc.
Temps final de 10h22' amb una marató de 3h57', posició 27 sobre 146 participants i 3er de la categoria Senior.

Només queda felicitar a tots els companys per ser Sub’11 en el nostre 1er IM, al mister Joan per la motivació i interès en que el nostre repte es complís, en els companys que no han fet aquest IM però que em compartit entrenaments, al Cunyao amb el que he compartit més estona durant aquest temps entre entrenaments i converses de sobretaula sobre el nostre repte, i sobretot a la familia per venir a veure’m i a la meva parella per entendre, compartir i disfrutar amb mí d’aquest esport. Gràcies!!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario